امشب ديدارهاي مرحله يك‌چهارم نهايي يورو 2016 با تقابل سرنوشت‌ساز پرتغال و لهستان آغاز خواهد شد و دو تیم در ترکیب خود از مهره های تاثرگذاری بهره می برند که می توانند کلید فتح دروازه رقیب باشند.

رونالدو پرتغالي يا اين‌ دو لهستانيویژه نامه یورو 2016 مشرق - امشب از يك‌سو پرتغالي كه دلخوش به روشن شدن مجدد موتور گلزنش رونالدو است و از طرف ديگر لهستاني كه اميدوار است همكاري ياكوب بلاژيكوفسكي و روبرت لواندوفسكي برايش شادي‌آور باشد.

دو مرد خاص

امشب پرتغال و لهستان براي يازدهمين مرتبه برابر يكديگر صف‌آرايي خواهند كرد. پيش از اين لهستاني‌ها سه مرتبه رنگ پيروزي را ديده‌اند و پرتغال چهار بار خوشحال ميدان نبرد با حريف را ترك كرده است. (تاریخچه تقابل های لهستان و پرتغال)

با تمام اين اوصاف بي‌هيچ شك و ترديدي امشب نگاه‌ها به دو مهاجم بزرگ دوخته خواهد شد. در يك‌سوي ميدان كريس رونالدويي كه كنار رئال‌مادريد زين‌الدين زيدان قهرمان فصل اخير ليگ قهرمانان اروپا شده است و در طرف ديگر روبرت لواندوفسكي كه به نمايندگي از فوتبال لهستان در تركيب بايرن‌مونيخ درخشيده تا آقاي گل بوندسليگا 16-2015 باشد.

كريس چارچوب دروازه لهستان را مي‌شناسد

رونالدو كه امشب براي صدوسي‌ويكمين بار پيراهن تيم‌ملي پرتغال را بر تن مي‌كند 60 گل ملي زده كه از قضا يكي از آنها درون دروازه لهستان نشسته است.

كريس از سال 2006 تا 2012 سه مرتبه شانس بازي مقابل لهستان را داشته كه در اين بين يك‌بار موفق به گلزني شده است. شنبه 17 شهريور ماه سال 1386 بازي دو تيم در چارچوب رقابت‌هاي انتخابي يورو 2008 يك- يك مساوي بود كه رونالدو در دقيقه 73 گل دوم پرتغال را به ثمر رساند. هرچند كه در نهايت كرژنويك در دقيقه 88 نتيجه را به تعادل كشاند تا گل رونالدو كم‌ اثر شود.

روبرت و ياكوب

در اردوي حريف روبرت لواندوفسكي با انگيزه‌هاي ويژه پاي به ميدان امشب خواهد گذاشت. مهاجم بايرن كه با 30 گل آقاي گل بوندسليگا شده، هنوز طي چهار بازي و 390 دقيقه موفق به گلزني در مرحله نهايي يورو 2016 نشده است.

اين مهاجم خوش‌قد و قامت اگرچه كه قبل از اين 80 بازي ملي انجام داده تا 34 گل براي كشورش به ثمر برساند، با اين حال براي اولين مرتبه است كه شانس تقابل با پرتغال را پيدا مي‌كند.

البته در تركيب لهستان نبايد از نام ياكوب بلاژيكوفسكي غافل بود. هافبكي 31ساله كه تاكنون در فرانسه به اوكراين و سوييس گل زده است.

شايد امشب همكاري ياكوب و لواندوفسكي عاملي شود براي گلزني آقاي گل بوندسليگا برابر پرتغال. قابل توجه اينكه بلاژيكوفسكي برخلاف روبرت لواندوفسكي تاكنون سه مرتبه مقابل پرتغال شانس بازي داشته است. اين هافبك باتجربه در سال‌هاي 2006، 2007 و 2012 برابر پرتغال به ميدان آمده و البته فرصتي براي گلزني پيدا نكرده است. شايد هم گره بازي امشب با هنرنمايي ياكوب باز شود!



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس